Zaman: 01 Eki 2025 10:35

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 41 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2012 01:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Ağu 2011 13:32
Mesajlar: 780
Şehir: Ankara
İsim: Gökhan
Araç: 2011 Colt AMT
Meslek: Akademisyen
Yaş: 34
yavuzaLp yazdı:
slm bu konudaki arkadaşın sorununu okudum.birsey ögrenmek istiyorum.hemen hemen her modelin hem AMT hem Manuel viteslisi var.yukarıda arkadaşın yaşadıgı sorun, düz manuel vitesli bir coltta yaşanmazdı dimi? yani lafı surayada getirmeye calısıyorum,manuel viteslilerin bakım(yagı tuzu) ve onarımı(arızası,yedek parcası) , AMT yarı otomatik sanzımana göre daha AZ MASRAFLI daha EKONOMİK ve daha KULLANIŞLIDIR diye bilirmiyiz.


diyemeyiz. hatta aracın optimum düzeyde vites değiştireceğini düşünerek, sürücüden kaynaklı maliyetlerinin önüne geçeceğini bile (daha geç baskı balata değişimi) söyleyebiliriz. bakımı, onarımı ıvırı zıvırı, aynı şanzuman olduğundan aynı zaten.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2012 01:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Mar 2012 12:32
Mesajlar: 22
İsim: yavuzalp
Araç: twingo 1,2 openair pack
Meslek: muhasebe
Yaş: 39
ekhnaton yazdı:
yavuzaLp yazdı:
slm bu konudaki arkadaşın sorununu okudum.birsey ögrenmek istiyorum.hemen hemen her modelin hem AMT hem Manuel viteslisi var.yukarıda arkadaşın yaşadıgı sorun, düz manuel vitesli bir coltta yaşanmazdı dimi? yani lafı surayada getirmeye calısıyorum,manuel viteslilerin bakım(yagı tuzu) ve onarımı(arızası,yedek parcası) , AMT yarı otomatik sanzımana göre daha AZ MASRAFLI daha EKONOMİK ve daha KULLANIŞLIDIR diye bilirmiyiz.


diyemeyiz. hatta aracın optimum düzeyde vites değiştireceğini düşünerek, sürücüden kaynaklı maliyetlerinin önüne geçeceğini bile (daha geç baskı balata değişimi) söyleyebiliriz. bakımı, onarımı ıvırı zıvırı, aynı şanzuman olduğundan aynı zaten.

peki genellikle %90 sehiriçi dur kalk trafikte kullanmak zorunda olan bir sürücü için, manuel düz viteslilemi yoksa yarı otomatik kullanımda olanlarmı yakıtta daha iktisat sağlar?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2012 01:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Ağu 2011 13:32
Mesajlar: 780
Şehir: Ankara
İsim: Gökhan
Araç: 2011 Colt AMT
Meslek: Akademisyen
Yaş: 34
şehiriçinde çok dur kalk varsa ve amt sahibi iseniz, manuel'de kullanıp, istediğiniz devirde vites değiştirebilirseniz. basacağınız zaman da auto moduna alıp performansın tadını çıkarabilirsiniz.
ancak 2011 alacaksanız, manuel cleartech bir araç da tercih edilebilir. her zaman olmasa da özellikle de ışıklarda falan tüketime epey katkısı olacaktır.
kolaylıklar...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2012 01:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
Yarı otomatik AMT ile manuel arasında hiç bir fark yoktur, 6 vites olmasının haricinde sadece vitesi sizin yerinize değiştiren bir cihaz ilave edilmiştir.
Aynı yapıya sahiptir.
Daha az yakıt tüketmesinin sebebi 6 vites olduğu için daha çabuk vites yükseltir ve sürücüden daha doğru zamanlama ile vites geçişlerini yapar.

Yarı otomatik ve manuel araçlarda baskı balata vardır.
Tam otomatiklerde durum değişir baskı balata yerine tork konvertörü aynı işlemi yapar fakat
tork konvertörü baskı balata kadar iyi kavrama yapamadığı için tam otomatik araçlarda performans düşerken buna bağlı olarak yakıt tüketimi artar.

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2012 02:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Mar 2012 12:32
Mesajlar: 22
İsim: yavuzalp
Araç: twingo 1,2 openair pack
Meslek: muhasebe
Yaş: 39
yazdıklarınızdan kısaca, manuel kullanım sehiriçinde, hem düz olanda, hem y.otomatikte manuel olarak kullanım da yakıt sarfiyatını azaltır gibi anlıyorum.peki klima, bildigim kadarıyla yarı dijital denıyor, bunun da yarı otomatık gibi, yarı dijitali, ile tam dijitali arasındaki fark nedir? birde klima gücünü aküden alıyor sanırm, hiç bir V kayışı motor bloguna baglı değilmi simdi?eger boyleyse, diger tüm aracların klima acıkken %10-15 yakıtı artırır seklindeki arac kullanım kitapcıklarındaki yazılanın aksine, Colt taki klimanın yakıta etkisi % kac yazıyor?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2012 09:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Nis 2011 11:46
Mesajlar: 296
Şehir: BURSA
İsim: salih
Araç: mitsubishi colt-2010-amt
Meslek: öğretmen
Kan grubu: AB+
Yaş: 35
aracı alırken bana söyledikleri klimanın tamamen elektirikli oldugu yakıta etkisinin olmadıgıydı....her daim kullanıyorum yaz kış açık klima...........

_________________
Mitsubishi Colt-2010-Amt
Km:28.000
Navi: Next YE-G 535
Yazlık:195/50/15 goodyear
Kışlık: 185/55/15 michelen alpin a3


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2012 19:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
yavuzaLp yazdı:
yazdıklarınızdan kısaca, manuel kullanım sehiriçinde, hem düz olanda, hem y.otomatikte manuel olarak kullanım da yakıt sarfiyatını azaltır gibi anlıyorum.peki klima, bildigim kadarıyla yarı dijital denıyor, bunun da yarı otomatık gibi, yarı dijitali, ile tam dijitali arasındaki fark nedir? birde klima gücünü aküden alıyor sanırm, hiç bir V kayışı motor bloguna baglı değilmi simdi?eger boyleyse, diger tüm aracların klima acıkken %10-15 yakıtı artırır seklindeki arac kullanım kitapcıklarındaki yazılanın aksine, Colt taki klimanın yakıta etkisi % kac yazıyor?


Manuel olarak kullanım yakıt sarfiyatını azaltır demek doğru olmaz, ikisininde yapısı aynı isterseniz manuel olarakta kullanabilirsiniz. Otomatik olarak kullanırsanız kendisi daha doğru zamanda vites geçişi yapacağı için otomatikte yakıt sarfiyatı düşebilir ama çok küçük bi fark olur sanırım.

Evet klima elektrikli ama unutmayın araçta kullanacağınız her türlü elektrikli cihaz yakıt tüketimini arttırır.
Klima,farlar,teyp vs. sonuçta hepsinin gücünün kaynağı motordur ve motorda benzin ile çalışır.

Kitapçıkta kaç yazıyor bilmiyorum %10-15 olmadığı kesin belki %5-7 arası olabilir ama emin değilim.

Not: Yakıt sizin için o kadar önemliyse coltun 2008 e kadar dizel motoruda var veya
2011-2012 manuel benzinli modellerinde cleartec adını verdiği start&stop özelliği var onları tercih edebilirsiniz.

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2012 21:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Eki 2012 11:14
Mesajlar: 57
İsim: burak
Araç: colt
Meslek: biyolog
Yaş: 30
yokuş aşağı beklerken 1 de beklemsin die bosa aldım vitesi ancak daha sonra ne manuele ne a konumuna getiremedim bi süre 4lüleri yakım bi süre bekledim daha sonra gecti nedeni nedir acaba ....bi sorun yoktur herade die umuyorum....


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2012 22:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Mar 2012 12:32
Mesajlar: 22
İsim: yavuzalp
Araç: twingo 1,2 openair pack
Meslek: muhasebe
Yaş: 39
toşu yazdı:
yavuzaLp yazdı:
yazdıklarınızdan kısaca, manuel kullanım sehiriçinde, hem düz olanda, hem y.otomatikte manuel olarak kullanım da yakıt sarfiyatını azaltır gibi anlıyorum.peki klima, bildigim kadarıyla yarı dijital denıyor, bunun da yarı otomatık gibi, yarı dijitali, ile tam dijitali arasındaki fark nedir? birde klima gücünü aküden alıyor sanırm, hiç bir V kayışı motor bloguna baglı değilmi simdi?eger boyleyse, diger tüm aracların klima acıkken %10-15 yakıtı artırır seklindeki arac kullanım kitapcıklarındaki yazılanın aksine, Colt taki klimanın yakıta etkisi % kac yazıyor?


Manuel olarak kullanım yakıt sarfiyatını azaltır demek doğru olmaz, ikisininde yapısı aynı isterseniz manuel olarakta kullanabilirsiniz. Otomatik olarak kullanırsanız kendisi daha doğru zamanda vites geçişi yapacağı için otomatikte yakıt sarfiyatı düşebilir ama çok küçük bi fark olur sanırım.

Evet klima elektrikli ama unutmayın araçta kullanacağınız her türlü elektrikli cihaz yakıt tüketimini arttırır.
Klima,farlar,teyp vs. sonuçta hepsinin gücünün kaynağı motordur ve motorda benzin ile çalışır.

Kitapçıkta kaç yazıyor bilmiyorum %10-15 olmadığı kesin belki %5-7 arası olabilir ama emin değilim.

Not: Yakıt sizin için o kadar önemliyse coltun 2008 e kadar dizel motoruda var veya
2011-2012 manuel benzinli modellerinde cleartec adını verdiği start&stop özelliği var onları tercih edebilirsiniz.

yüksek modellere bütçem elvermiyor:(

2005-2006 arası fıstık yeşili bir colt cok istiyorum.suana kadarki o renkteki coltların hepsi manueldi satış sitelerindeki.

yakıt benim icin cok önemli,suanki aracım twingo, ankara en sert iş trafiginde 0.230 kuruş görüyorum(lpg 2.50TL) uzunyolda,0,135 kuruş lpg olarak yakıyorum.colt twingoya en yakın araclardan birisi,yakıtı bana göre birz fazla gelsede, donanım, içhacim güvenlik bakımından ailemizim tüm ihtiyaclarını karsılıyacak bir arac.colt larıda twingolar gibi tanımıyan coktur.ama her iki aracında alıcısı özeldir.

ben kendim mimgas kullanıyorum, ayarlarımı bizzat lap top tan kendim yapıyorum aracımın.rölenta ayarını yaparken, tüm farları teybi,fanı 4.kademe(klima değil) çalıştırdıgımda, gercekten akünün düştügünü, sarsıntının daha bariz hissedildigini, cekilen gaz miktarının artıgını pc ekranımdan cok rahat görebiliyorum.bende coltların klimasının direk aküden gücünü alıp calıssa bile yakıtı artırıcagını cok rahat tahmin edebiliyorum.ama motora baglı bir kayış siteminden daha da az yakacagına eminim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2012 23:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
yavuzaLp yazdı:
toşu yazdı:
yavuzaLp yazdı:
yazdıklarınızdan kısaca, manuel kullanım sehiriçinde, hem düz olanda, hem y.otomatikte manuel olarak kullanım da yakıt sarfiyatını azaltır gibi anlıyorum.peki klima, bildigim kadarıyla yarı dijital denıyor, bunun da yarı otomatık gibi, yarı dijitali, ile tam dijitali arasındaki fark nedir? birde klima gücünü aküden alıyor sanırm, hiç bir V kayışı motor bloguna baglı değilmi simdi?eger boyleyse, diger tüm aracların klima acıkken %10-15 yakıtı artırır seklindeki arac kullanım kitapcıklarındaki yazılanın aksine, Colt taki klimanın yakıta etkisi % kac yazıyor?


Manuel olarak kullanım yakıt sarfiyatını azaltır demek doğru olmaz, ikisininde yapısı aynı isterseniz manuel olarakta kullanabilirsiniz. Otomatik olarak kullanırsanız kendisi daha doğru zamanda vites geçişi yapacağı için otomatikte yakıt sarfiyatı düşebilir ama çok küçük bi fark olur sanırım.

Evet klima elektrikli ama unutmayın araçta kullanacağınız her türlü elektrikli cihaz yakıt tüketimini arttırır.
Klima,farlar,teyp vs. sonuçta hepsinin gücünün kaynağı motordur ve motorda benzin ile çalışır.

Kitapçıkta kaç yazıyor bilmiyorum %10-15 olmadığı kesin belki %5-7 arası olabilir ama emin değilim.

Not: Yakıt sizin için o kadar önemliyse coltun 2008 e kadar dizel motoruda var veya
2011-2012 manuel benzinli modellerinde cleartec adını verdiği start&stop özelliği var onları tercih edebilirsiniz.

yüksek modellere bütçem elvermiyor:(

2005-2006 arası fıstık yeşili bir colt cok istiyorum.suana kadarki o renkteki coltların hepsi manueldi satış sitelerindeki.

yakıt benim icin cok önemli,suanki aracım twingo, ankara en sert iş trafiginde 0.230 kuruş görüyorum(lpg 2.50TL) uzunyolda,0,135 kuruş lpg olarak yakıyorum.colt twingoya en yakın araclardan birisi,yakıtı bana göre birz fazla gelsede, donanım, içhacim güvenlik bakımından ailemizim tüm ihtiyaclarını karsılıyacak bir arac.colt larıda twingolar gibi tanımıyan coktur.ama her iki aracında alıcısı özeldir.

ben kendim mimgas kullanıyorum, ayarlarımı bizzat lap top tan kendim yapıyorum aracımın.rölenta ayarını yaparken, tüm farları teybi,fanı 4.kademe(klima değil) çalıştırdıgımda, gercekten akünün düştügünü, sarsıntının daha bariz hissedildigini, cekilen gaz miktarının artıgını pc ekranımdan cok rahat görebiliyorum.bende coltların klimasının direk aküden gücünü alıp calıssa bile yakıtı artırıcagını cok rahat tahmin edebiliyorum.ama motora baglı bir kayış siteminden daha da az yakacagına eminim.


Yakıtı neden size fazla geldi anlamadım.

Beni burada bilen bilir.. Yakıta acıyan biri değilimdir.. Ancak freni ve gazı dengeli kullanmasını da bilirim. Bu şekilde avatarımdaki yeşil canavar yakıt yönünden beni hiç üzmedi sağolsun. Şu sıralar tem dolu depo denemesi yapıyorum, benzin deposu full dolduruldu 3 hafta önce ve kış boyunca 1 depo benzin ne kadar dayanacak, lpg tüketim ne olacak tek tek görücem.

Ha ben bilmiyor muyum aracımı.. 65bin km'dir bu araçtan aldığım ortalaması şudur. 30lt LPG 350km şehir içi gezme.. Bu en ekstrem zamanlarda (örneğin 1 ay şirinevler-beşiktaş gidip gelmiştim) klima açık 320km olmuştur. En fazla da 390km civarı olmuştur. Şehir dışı ise 7lt LPG ortalama yapmıştım 4 kişi klima açık Samsun-Rize arasında..

Neyse, coltun yakıtı size fazla geliyordu..

Şimdi avatardaki yeşil canavar 1.5 motor, 109 beygir, 0-100 10san olan, 16inç çelik jantlı bir araç ve bu araç İstanbul şehir içinde 8.2-8.7lt LPG tüketiyorsa Allah aşkına bunu takdir edelim.

Sarıyer'de oturuyorsun, orası tenha diyenleri de sabah ve akşam sahil yoluna davet ediyorum. Keza geçen sene 2 ay Bahçelievler'den gittim-geldim.. 25km yolu 45 dakika ile 90 dakka arası aldığım oluyordu.. bir keresinde Sarıyer içi dahil 5.4 ile okula varmıştım.. E5 trafiği dahil..

Siz Colt'u twingo gibi kullanın burada bana 7.5lt LPG ortalam ile nazire bile yaparsınız.. :vauv:

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2012 00:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Mar 2012 12:32
Mesajlar: 22
İsim: yavuzalp
Araç: twingo 1,2 openair pack
Meslek: muhasebe
Yaş: 39
ben sizin neyinizi taktir edicegimi anlamadım.? sorun ne onu da anlamadım?

bakın, yakıt sarfiyat konusunu en az siz kadar iyi bilirim, gerekirse iddia eder, sizden daha iyide bildigimi soylerim.s

benım amacım hayallerimdeki colta allah nasip ederse bir gun sahip olmak.yakıt benım icin en önemli şeydir.

bir colt twingoya en yakın yakıta sahip olan aracların arasında gelmektedir,mesela yaris te 1.3 tür, ama colt kadar ekonomik değildir.

bu forumda işini bilen üstatların yazdıklarından coltu aylardır tanımaya calısıyorum.elimin altında benim yeşil canavarım yok!!!bir gun olucak umarım.

forum bizim twingofanclub kadar canlı ve aktif değil.fakat burada ciddi bazı arac sahiplerinin paylaşımlarını cok sevdim, cok sey ögrendim denilebilir.zaten onlar benım icin cidiye alınıcak üstatlar.

simdi sizin bilmem ne semtinden bilmem ne semtine 25 km var, 45 dakka da şukadar yakıyorum bunu falan taktir et gibi bişeyler anladım gibi yada hiç bişey anlamadım gibi.

benım güzergahım kolay kolay sizin güzergaınız gibi kolay degil.ankaralı arac sahipleri size sabah ve aksam iş saati trafigini anlatırlar bi ara, istanbulda köprüler kapandı o trafikleri sakın bahsetmeyin toplasan 1 ay sürdü.

benım güzergahım 9.8 km, 25 adet trafik ışıgı, her 400metrede bir ışık, bunların yarısına yakalan, etti 800 metre de mutlaka duracksın demek,trafik en sert 7:30-9:00 arası aksam 17:30-19:00 arası, 50 ile gidecegin 20 sanıyelik acık yol yokk!!!!E5 ler cebeci-balgat arası bulunmaz ankarada!!!!

benim için aractaki önceliklerim bellidir.cebim kesem neye yetiyorsa onu alıp en iktisadi sekilde kullanmak

1.ekonomi yakıt sarfiyat
2.içmekan kolaylıgı ve kullanımı(bebek olunca bu 3ten, 2.sıraya cıktı)
3.güvenlik(airbag vb.)
4.yedek parca fiyatları ve bolllugu
........

ben şimdi coltu twingo gibi kullnıpta neyinize nazire yapıp neyinizi taktir edicem hala anlamadım?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2012 00:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
yavuzaLp arkadaşım
Sorularınıza verilen cevaplar tamamen size yardımcı olmak amaçlıdır, siz ise "ben onu zaten biliyorum" veya "sizden daha iyi biliyorum" gibi cümleler kurup duruyorsunuz.
Biz sizin neyi ne kadar bildiğinizi bilemeyiz sadece aklımızdakileri yazarız siz bildiklerinizi okumayın bilmediklerinizi öğrenmiş olun.

Ayrıca bundan sonraki sorularınızı ciddiye alınacak üstatlara özel mesajdanda sorabilirsiniz, herhangi bir başlık altında soru sorarsanız ciddiye almadığınız kişilerde cevap yazabilir.

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2012 01:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Mar 2012 12:32
Mesajlar: 22
İsim: yavuzalp
Araç: twingo 1,2 openair pack
Meslek: muhasebe
Yaş: 39
toşu yazdı:
yavuzaLp arkadaşım
Sorularınıza verilen cevaplar tamamen size yardımcı olmak amaçlıdır, siz ise "ben onu zaten biliyorum" veya "sizden daha iyi biliyorum" gibi cümleler kurup duruyorsunuz.
Biz sizin neyi ne kadar bildiğinizi bilemeyiz sadece aklımızdakileri yazarız siz bildiklerinizi okumayın bilmediklerinizi öğrenmiş olun.

Ayrıca bundan sonraki sorularınızı ciddiye alınacak üstatlara özel mesajdanda sorabilirsiniz, herhangi bir başlık altında soru sorarsanız ciddiye almadığınız kişilerde cevap yazabilir.

hımm peki


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2012 01:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Şub 2012 00:34
Mesajlar: 48
Şehir: İstanbul
İsim: Ertuğrul
Araç: Lancer 1.8 İntense CVT
Meslek: Eğitimci
Kan grubu: B+
Yaş: 26
Merhabalar, yaklaşık 9 aydır benim de bir Colt'um var çok şükür. 2006 model 1.3 invite siyah manuel. Kazası yok, oynama yok. Ufak sürtmeler var ve yaptırmadım. 92000 km de. Alınca BRC sıralı sistem taktırdım Sakarya Elbirlik'te. Servis kalitesini bilen arkadaşlar vardır.
O günden bu güne hiç masraf yapmadan (rutin bakımları hariç), keyifle kullanıyorum.

Ama, Sakarya'dan İstanbul'a taşındık ve eşim de işe başladı. Onun için otomatik araca ihtiyacımız oldu ve maalesef Colt'umu satmak durumundayım. Aracım şu an 108000 de, diskleri ve balataları 2 ay önce değiştirmiştim. Lastiklerin durumu iyi. Aracıma kefilim.
Satınca ya daha düşük modelde iki araç (biri otomatik), ya da aynı değerde bir otomatik araç alıp ortak kullanacağız. Daha net değil ama her halükarda Colt'umu satmak durumundayım.

Aracı araştırarak almıştım ve değerini bilen birisinin almasını isterim. Eğer ilgilenen arkadaş olursa bana ulaşabilir.
Aracımı satinca Amt Colt ilk seçenekler arasında. Satmayı düşünen olursa da görüşmek isterim.
Teşekkür eder, Colt'lu ve mutlu günler dilerim...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2012 21:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
yavuzaLp yazdı:
ben sizin neyinizi taktir edicegimi anlamadım.? sorun ne onu da anlamadım?

bakın, yakıt sarfiyat konusunu en az siz kadar iyi bilirim, gerekirse iddia eder, sizden daha iyide bildigimi soylerim.s

benım amacım hayallerimdeki colta allah nasip ederse bir gun sahip olmak.yakıt benım icin en önemli şeydir.

bir colt twingoya en yakın yakıta sahip olan aracların arasında gelmektedir,mesela yaris te 1.3 tür, ama colt kadar ekonomik değildir.

bu forumda işini bilen üstatların yazdıklarından coltu aylardır tanımaya calısıyorum.elimin altında benim yeşil canavarım yok!!!bir gun olucak umarım.

forum bizim twingofanclub kadar canlı ve aktif değil.fakat burada ciddi bazı arac sahiplerinin paylaşımlarını cok sevdim, cok sey ögrendim denilebilir.zaten onlar benım icin cidiye alınıcak üstatlar.

simdi sizin bilmem ne semtinden bilmem ne semtine 25 km var, 45 dakka da şukadar yakıyorum bunu falan taktir et gibi bişeyler anladım gibi yada hiç bişey anlamadım gibi.

benım güzergahım kolay kolay sizin güzergaınız gibi kolay degil.ankaralı arac sahipleri size sabah ve aksam iş saati trafigini anlatırlar bi ara, istanbulda köprüler kapandı o trafikleri sakın bahsetmeyin toplasan 1 ay sürdü.

benım güzergahım 9.8 km, 25 adet trafik ışıgı, her 400metrede bir ışık, bunların yarısına yakalan, etti 800 metre de mutlaka duracksın demek,trafik en sert 7:30-9:00 arası aksam 17:30-19:00 arası, 50 ile gidecegin 20 sanıyelik acık yol yokk!!!!E5 ler cebeci-balgat arası bulunmaz ankarada!!!!

benim için aractaki önceliklerim bellidir.cebim kesem neye yetiyorsa onu alıp en iktisadi sekilde kullanmak

1.ekonomi yakıt sarfiyat
2.içmekan kolaylıgı ve kullanımı(bebek olunca bu 3ten, 2.sıraya cıktı)
3.güvenlik(airbag vb.)
4.yedek parca fiyatları ve bolllugu
........

ben şimdi coltu twingo gibi kullnıpta neyinize nazire yapıp neyinizi taktir edicem hala anlamadım?


Yorum yok.. Kendinize iyi bakın.. Çok ayıp etmişsiniz..

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2012 16:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Mar 2012 12:32
Mesajlar: 22
İsim: yavuzalp
Araç: twingo 1,2 openair pack
Meslek: muhasebe
Yaş: 39
saol kardeşim sende kendine iyi bak.sende cok ayıp ettin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2012 23:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Mar 2012 12:32
Mesajlar: 22
İsim: yavuzalp
Araç: twingo 1,2 openair pack
Meslek: muhasebe
Yaş: 39
http://www.twingofanclub.com/bulusma-ve ... bolumengen)/msg42937/#msg42937

way demek o mengendeki buluşmadaki tek colt sahibi sendin demek, burdaki fotolardaki yatak yapan kişi sensin sanırım. bi ara sen bizim foruma uye degilmiydin? az cok twingocuların ne kadar aktif oldugunu bilirsin.yakıt konusunda biraz yalnışın var, twi sehirdışında 4.7 lt. sekir ici 7 lt gibi bir yakıta sahip. benım aracım mimgaz lpg li, suan ankarada PO, 2.4o tl gibi, bir kac gün önceki ölçümüm, sehir ici en sıkışık trafikte, dur kalk ve 50 km/h hıza cıkamadan 9.8km yolu gidip gelmekte bu tum hafta ici boyle, benım suanki yakıtım, 0.235 kuruş cıkıyor. uzun yolda, lpg de 0.125-0.130 kuruş yakmaktayım.

coltu cok begeniyorum.bebek olduktan sonra bir kezolsun bebek arabasını bagaja koyup nefes ala ala bir uzun yolculuk etmek ve iç mekanı adam gibi kullanmak istiyorum.coltu secmemteki en buyuk neden, ekonomisi, 2.içmekan rahatlıgı, 3.sü haliyle bir japon olması.kıstaslarım belli yuksek model alamam butcem elvermez, ben ve hanmım manuel vitese alışıgız,AMT tahmin ediyorumki pek eşim uyum saglayamaz buna, 2005-2207 arası düz manuel düşünüyorum, fakat nedense renk secenegi o kadar az ki, fıstık yesili olanlara bayılıyorum, fakat hiç yok denicek kadar az.planlarım 1 yıl icerisinde bir colt sahibi olmak.bakalım ne zaman nasip olucak artık.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2012 00:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2011 09:44
Mesajlar: 927
Şehir: Bursa
İsim: levent
Araç: Colt 1.3 AMT 2011, ASX Intense 2011
Meslek: Avukat
Kan grubu: ARh-
Yaş: 36
Bence AMT'YE alışmak konusunda hic kaygılanma ve tavsiyem AMT olanını al. Zira cleartech.olmayan eski modellerde AMT yakıt tüketimi daha az. Vitese alışmak ise iki gün. :-)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2012 10:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Mar 2012 12:32
Mesajlar: 22
İsim: yavuzalp
Araç: twingo 1,2 openair pack
Meslek: muhasebe
Yaş: 39
peki vedat neden colttan lancer e gectin?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT ŞANZUMAN SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2012 14:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2011 09:44
Mesajlar: 927
Şehir: Bursa
İsim: levent
Araç: Colt 1.3 AMT 2011, ASX Intense 2011
Meslek: Avukat
Kan grubu: ARh-
Yaş: 36
Bir üst segment, daha geniş, daha rahat, daha havalı :-) . Artıları bunlar. Haaa geçiş ile donanım biraz düştü ama olsun daha havalı bir aracı oldu...


En son souldemon tarafından 22 Eki 2012 19:36 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 41 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye