Zaman: 09 Kas 2025 06:46

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Lancer debriyaj sorunu
MesajGönderilme zamanı: 23 Eki 2012 14:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Ağu 2011 20:14
Mesajlar: 12
İsim: sami
Araç: invite 1.6
Meslek: kaptan
Yaş: 47
Merhabalar;
2011 yılının Ağustos ayında sıfır kilometre lancer invite aldım. Arabam 10000 km de ancak debriyaj sıyırdı sıyıracak. Servis 1800 TL diyor ve garantiye girmez çünkü kullanım hatası diyor. 32 yıllık ehliyetim var. 6. sıfır arabam ve daha önce hiç böyle bir şey yaşamadım. Zorlamışınızdır diyorlar. 2 kişiyiz ve daha arabaya bagaja tatillerdeki valizler dışında bir şey girmedi. Üstelik uzakyol kaptanıyım senede 6 ay denizdeyim. Yani arabayı 6 ay kullandım. 3 defada yurt dışına çıktım. Yani uzunyolda kullandım. Ne varki evim Beşiktaş ıhlamurda bazen 1 saat ıhlamur yokuşunda adım adım çıktığım oluyor. Araba artık kalkmıyor ve debriyajdan koku geliyor. Sevis yokuşta dur kalkta zorlanmıştır diyor ve ekliyor. Lancerlarda olmaz ama ASX'lerde oluyor diyorlar. Yani kısacası eviniz yokuştaysa veya devamlı dur kalk trafik olan yerlere gidiyorsanız. Mitsubushi almayın. Servisde yokuşta ve meyilde dur kalk yaparken zorlamadan olmuştur biz karşılamayız diyor. Şaka gibi yedi tane tepesi olan İstanbulda trafikte yokuştan kaç demek gibi bir şey yani. Kulağınıza küpe olsun; sonra aynı sorunları yaşamayın. Önümüzdeki ay altı aylık bir sefere gideceğim döner dönmez satıp Alman arabalarına geri dönüş yapacağım.

_________________
Allah selamet versin


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer debriyaj sorunu
MesajGönderilme zamanı: 23 Eki 2012 15:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
1.5 lancerlarda debriyaj balatasi sikintili diye duymustum zaten. Sizin arac 1.6 mi?

Gerci debrijay-sanziman ayni sanirim fark olmasa gerek.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer debriyaj sorunu
MesajGönderilme zamanı: 23 Eki 2012 21:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Ağu 2011 20:14
Mesajlar: 12
İsim: sami
Araç: invite 1.6
Meslek: kaptan
Yaş: 47
Benim araba 1.6

_________________
Allah selamet versin


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer debriyaj sorunu
MesajGönderilme zamanı: 23 Eki 2012 21:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Manuel lancerlarda baski balata sorunlu. Ya bu aracin agirligina vs. gore kucuk geldigi icin yipraniyor veya baska bir muhendislik hatasi var. Bazi model araclarda kronik baski balata sorunu vardir bunlardan en meshuru vw caddy idi bir zamanlar.

Neticede sarf malzeme oldugu icin hicbir uretici bunu karsilamiyor. Manuel arac almadan once iyi arastirmak lazim.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer debriyaj sorunu
MesajGönderilme zamanı: 24 Eki 2012 14:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
benimde debriyajla ilgili kaygılarım var, belirttiğiniz kadar çok olmasa da, 2 defa sinirli anıma gelip, yarı debriyaj ve yüksek devir kullandım, sonradan içim fazlasıyla acısa da yapmış bulundum. çok dikkatli kullanmak gerekiyor, benim deneyimlediğim kadarıyla biraz hassas.
araçımda biraz fazla yük varken(4 kişi ve bagaj tamamen dolu iken), çok dik bi yokuşta geri geri gitmek istediğimde oldukça fazla sıkıntı çıkartıyor baskı balata, motorun gücünü tekerlere iletemiyor resmen, tamamen çeksem bile debriyajdan deli gibi sürtünme sesi geliyor.
henüz aracım 30 binde, düzgün kullanmaya devam edersem en az 60bin e kadar dayanır (normalde 80bin km ömür veriliyor diye biliyorum). Ancak yine bu tarz hatalar yaparsam ömrü daha da kısalacaktır.
dikkat edilmesi gereken en önemli husus, debriyajdan ayak çekilirken, kavrama esnasında motor devrinin yüksek olmaması. tecrübeyle sabit :)

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer debriyaj sorunu
MesajGönderilme zamanı: 24 Eki 2012 16:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Nis 2012 01:42
Mesajlar: 47
İsim: salih
Araç: lancer 2010
Meslek: işsiz
Kan grubu: 0+
Yaş: 44
2010 lancer inform aracım var 40 000 km ye kadar baskı balata 4 kez set halinde değişti sonuncu da volant altve üst merkezler debrijaz seti komple garantiden değişti(yoğun ısrarlarıma rağmen temsa tarafından)şimdi aracım 70 000 de zaman zaman kaçırıyor ve birkaç yetkili servise göstermeme rağmen araç normal diyorlar.yolda kaldığınız yerde bizi arayın gelip alırız diyorlar, yolda kalmak korkusuyla aracımı kullanıyorum teşekkürler temsa.bu linkten aracımın başına gelenleri görebilirsiniz, viewtopic.php?f=12&t=4328


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer debriyaj sorunu
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2013 12:26 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
toygun yazdı:
benimde debriyajla ilgili kaygılarım var, belirttiğiniz kadar çok olmasa da, 2 defa sinirli anıma gelip, yarı debriyaj ve yüksek devir kullandım, sonradan içim fazlasıyla acısa da yapmış bulundum. çok dikkatli kullanmak gerekiyor, benim deneyimlediğim kadarıyla biraz hassas.
araçımda biraz fazla yük varken(4 kişi ve bagaj tamamen dolu iken), çok dik bi yokuşta geri geri gitmek istediğimde oldukça fazla sıkıntı çıkartıyor baskı balata, motorun gücünü tekerlere iletemiyor resmen, tamamen çeksem bile debriyajdan deli gibi sürtünme sesi geliyor.
henüz aracım 30 binde, düzgün kullanmaya devam edersem en az 60bin e kadar dayanır (normalde 80bin km ömür veriliyor diye biliyorum). Ancak yine bu tarz hatalar yaparsam ömrü daha da kısalacaktır.
dikkat edilmesi gereken en önemli husus, debriyajdan ayak çekilirken, kavrama esnasında motor devrinin yüksek olmaması. tecrübeyle sabit :)


Memleketteki evimin garajı yoldan 20-30 cm kadar yüksek. Bu yüzden tümsek bulunuyor. Geri geri garaja girmek istediğimde araba çok zorlanıyor. Gazı köklemek zorunda kalıyorum. Buda tehlikeli oluyor, çünkü araba birden hızlanıyor, garaj kapısına çarpıcam diye korkuyorum :) Balata kokusu yada bir ses almadım.

Normal olarakda yokuş çıkarkan (Örneğin; TEM, Hereke-Dilovası arası) araç gerçekten çekişten düşüyor. Belki benim hatamdan yada araçta başka bir sorundan olabilir ama bana normal gelmedi.

1. viteste ikende yavaş hareket edip gazdan bir anlık ayağımı çektiğimde motor stop ediyor. Rolantidede ibre 0'a iniyor birden 1'e cikiyor. Çok fazla dalgalanma var.

Biraz konudan konuya atlamış gibi oldu, fakat, aracı yeni aldığım için mazur görün :)

Yorumu olan varsa bilmek isterim ?


En son AnakinSkyWalker tarafından 29 Oca 2013 18:28 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer debriyaj sorunu
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2013 14:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
Dediğiniz gibi yokuşlarda biraz çekişten düşüyor, hele ki araba doluysa :)
Bazen 2 vites birden düşürmek gerekebiliyor. Ama arabada tek kişi olduğumda, gaza biraz daha fazla yüklenmek yetiyor :kart:

1.vites olayı için de, elimden geldiğince gazdan yavaş çekliyorum, özellikle 1500 devir civarında ise, gazdan sert çekince fena sarsıntı yapıyor. hem araç için hem de içindekiler için pek sağlıklı olmuyor :(

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer debriyaj sorunu
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2013 16:25 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
toygun yazdı:
Dediğiniz gibi yokuşlarda biraz çekişten düşüyor, hele ki araba doluysa :)
Bazen 2 vites birden düşürmek gerekebiliyor. Ama arabada tek kişi olduğumda, gaza biraz daha fazla yüklenmek yetiyor :kart:

1.vites olayı için de, elimden geldiğince gazdan yavaş çekliyorum, özellikle 1500 devir civarında ise, gazdan sert çekince fena sarsıntı yapıyor. hem araç için hem de içindekiler için pek sağlıklı olmuyor :(


İlk uzun yolumu yaptığım için, "araçta sorun olabilir mi acaba ?" diye merak etmiştim. Sizde de böyle ise genel karakteristiği bu demekki :) Vites düşürdüğümde daha iyi devir alıyor ama makinanın böğürmesi içimi yakıyor :sorry:

Fakat rolanti olayını gerçekten anlayamadım, araçda vites boşta ve rolantide iken, kendi kendine devir göstergesinin düşüp çıkması... Forumda, akü'nün bitmesine delalet olabileceğini yazanlar var gerçi... Bir süre daha beklicem yoksa yıldızların yolunu tutucam :)

@Toygun
Teşekkürler :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer debriyaj sorunu
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2013 20:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
rolanti devir civarı motorun pek fazla güç üretemediği zaman olduğundan dolayı motora gelen en ufak ek maliyet bir an için devir saatini düşürüyor, sonra geri topluyor(hatta gerekirse birazcık daha yüksekte tutabiliyor da).
buna camları açma, klimanın açılması, arka cam rezistans açılması vs. bile dahil :)

akü konusunda da, normal şartlar altında 5 yıldan önce değiştireceğimizi pek sanmıyorum.

yardım edebildiysem ne mutlu bana.. :shy:

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer debriyaj sorunu
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2013 21:31 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
toygun yazdı:
rolanti devir civarı motorun pek fazla güç üretemediği zaman olduğundan dolayı motora gelen en ufak ek maliyet bir an için devir saatini düşürüyor, sonra geri topluyor(hatta gerekirse birazcık daha yüksekte tutabiliyor da).
buna camları açma, klimanın açılması, arka cam rezistans açılması vs. bile dahil :)

akü konusunda da, normal şartlar altında 5 yıldan önce değiştireceğimizi pek sanmıyorum.

yardım edebildiysem ne mutlu bana.. :shy:


Sonradan farkettim farları açınca yada dediğiniz gibi elektrik tüketen bir aksiyon yapılınca bir dalgalanma oluyor devir göstergesinde. Araç rolantiden ivmelenmeye başlarkende (park manevrası yaparken...) far hafif kısılıyor. Ekspertiz yaptırdığımda aküyü değiştirmemi sölemişlerdi ama bende araba haber verir diye pek önemsememiştim :sorry: Yavaş yavaş gidiyor olabilir, daha orjinal aküsü üzerinde. 5 yıl ise daha 1 yıl daha götürmesi lazım, merakla bekliyeceğim :lol:

@toygun, tabiki yorumlar benim için çok önemli, tekrar teşekkürler ;) Bu şekil arabayı daha hızlı tanıma şansım oluyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer debriyaj sorunu
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2013 09:19 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
akü maalesef 5 sene pek gitmiyor. 4. sene sinyal vermeye başlıyor. ben de sattığım wrx ve şu anki forester aracımda değiştirdim. he riki araç da 2008 4. çeyrek trafiğe çıkışlı.
servisin asx'de oluyor demesini hiç anlamadı araçta zaten yokuş kalkış var. olmaması lazım sanki. ya da insanlar yokuş kalkışa çok güveniyor da aniden mi kavratıyorlar. ikinci ya da :D yokuş kalkışta araç bir miktar kavrasa bile hala frenler tutuyor ya kaymayalım diye o esnada daha mı çok zarar veriyordur balataya.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer debriyaj sorunu
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2013 15:58 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Akülere bakmaya başlayayım en iyisi :)

Yani işin çokda uzmanı değilim ama otomatiklerde olduğu gibi yokuş kalkış desteği balataya, şanzımana daha az zarar veriyor olabilir, kendimle kıyasladığımda :D

Yakıt tasarrufu için rolantideki tork çok düşük olabilir belkide. Makinacılar daha iyi bilir, benim kafa biraz dijital çalışıyo da :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lancer debriyaj sorunu
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2014 00:15 
Çevrimdışı

Kayıt: 02 Tem 2013 19:48
Mesajlar: 299
Şehir: BURSA
İsim: Ahmet
Araç: 2004 Lancer AT
Meslek: Teknisyen
Kan grubu: ARh+
Yaş: 36
Öncelikle herkese selamlar, aslında bunun bir sorun olup olmadığını bile bilmiyorum. Aracı aldığımdan beri ilk kalkışta debriyajdan ayağımı çekip kavramaya başlayınca hırıltı şeklinde bir ses geliyor ve debriyajı tamamen bırakıncaya kadar devam ediyor. Kalkıştan sonra vites geçişlerinde hiçbir ses yada sıkıntı yok,kalkış anında da silkeleme yada başka bir problem yok. Aracın çekişi,yakıtı,hızlanması gayet normal,sadece hırıltı şeklinde gıııııııırrt diye bir ses. Böyle birşey yaşayan yada fikri olan varmı ?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye