Zaman: 23 Kas 2025 04:49

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: aracım lpg de iken tekliyo.
MesajGönderilme zamanı: 01 Mar 2013 22:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Ara 2012 20:15
Mesajlar: 6
İsim: bekir bilgin
Araç: lancer
Meslek: öğrenci
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 22
2006 model Lancer'ım var. yağını filtrelerini bujilerini değiştirdim arabam lpg de teklemeye başladı benzinde sorun yok ama. yardımcı olursanız sevinirim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Mar 2013 12:38 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Şub 2012 18:45
Mesajlar: 342
İsim: ufuk
Araç: 1,3multijet
Meslek: Photoshop
Kan grubu: arh+
Yaş: 30
muhtemelen yanlış buji


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2013 17:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Mar 2013 21:48
Mesajlar: 9
İsim: mete
Araç: 2004 Mitsubishi lancer 1.6
Meslek: Dış Ticaret
Yaş: 36
Buji kablosu değişmesi gerekiyor olabilir. LPGde motor daha fazla ısıda çalıştığı için 2 senede bir buji kablosu değişmesi gerekir.


En son lancerer tarafından 12 Nis 2013 11:16 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2013 21:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ara 2010 20:28
Mesajlar: 187
Şehir: Kütahya
İsim: Nedim
Araç: Lancer 2004
Meslek: Kamu
Kan grubu: Arh+
Yaş: 44
Ateşleme sistemindeki zayıflıklar lpg'de daha çabuk hissediliyor. Bujilerin yeni değilse Denso veya NGK ile değiştir. Eğer aracın eski kasa ise buji kablolarının ölçtür uzun olanı 6'lı kısa olanı ise 3'lü kohm değerler gösteriyorsa kablolar iyi diyebiliriz. Eğer bunlardan değilse bobinlere sıra geliyor. Onların da bir kullanım ömrü var lpg'li kullanım bunların süresini kısaltıyor. Ucuzdan pahalıya doğru giderek soruna çözüm arayabilirsin. Diğer bir olasılık ta lpg sistemiyle ilgili olabilir. Benim tahminlerim bunlar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2013 22:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2013 19:24
Mesajlar: 6
İsim: Barış
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6 MT
Meslek: Satış
Yaş: 24
zeybek yazdı:
Ateşleme sistemindeki zayıflıklar lpg'de daha çabuk hissediliyor. Bujilerin yeni değilse Denso veya NGK ile değiştir. Eğer aracın eski kasa ise buji kablolarının ölçtür uzun olanı 6'lı kısa olanı ise 3'lü kohm değerler gösteriyorsa kablolar iyi diyebiliriz. Eğer bunlardan değilse bobinlere sıra geliyor. Onların da bir kullanım ömrü var lpg'li kullanım bunların süresini kısaltıyor. Ucuzdan pahalıya doğru giderek soruna çözüm arayabilirsin. Diğer bir olasılık ta lpg sistemiyle ilgili olabilir. Benim tahminlerim bunlar.


Merhaba;

Buji kablolarını kim ölçer elektrikçilerde mi yaptırabiliriz ?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Nis 2013 20:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ara 2010 20:28
Mesajlar: 187
Şehir: Kütahya
İsim: Nedim
Araç: Lancer 2004
Meslek: Kamu
Kan grubu: Arh+
Yaş: 44
Avometresi olan birisi ölçebilir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Nis 2013 22:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2013 19:24
Mesajlar: 6
İsim: Barış
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6 MT
Meslek: Satış
Yaş: 24
Teşekkürler ceavabınız için.
Tekleme olayı çok can sıkıcı birşey farklı bir konuda paylaştım fakat cevap yazan olmadı belki burda yardımcı olucak birileri vardır. 2005 Lancer manuel aracım var atiker lpg li. Yaklaşık 1 aydır araba zora geldim mi silkeliyor. Zordan kastım yokuş çıkarken tümsekden geçip 2, vitesde devam etmek isteyince vb. bunu hem lpg de hem benzinde yapıyor. Sorunun elektrik aksamında olduğunu düşünüyoruz fakat Buji,bobin,buji kabloları değişmesine rağmen sorun devam ediyor. Arıza ışığı yandığında ise sürekli 3. silindir tekleme hatası veriyor.
Acaba bu konuda bilgisi daha önce tecrübesi olanlarınız varsa bana yardımcı olabilirmi..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Nis 2013 16:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
buji bobin ve kabloları yenilediyseniz(Özellikle bobinler) crank sensörü yada ateşleme sensöründen bu sıkıntıyı yapabilir.Fakat arızayı 3 silindir olarak okuyorsa ateşleme sensörüde olabilir.Carismalarda bu sensör motorun hemen sağında bulunuyor.küçük ve kelebek şeklinde motorun yanından şase alan bir parça üstten soket girişi var belki temassızlıkta olabilir.o tarafları kontrol edebilirsiniz.Bu parçanın görevi beyinden aldığı elektriği orantılı olarak bobinlere vermek olmazsa soketi çıkartıp tekrardan takınız yerinden kaymış felan olabilir.Birde bunu deneyin.başımdan böyle bir olay geçtiği için biliyorum.Aralıklı ateşleme yaptığından bende de tekleme vardı.bu parça değişiminden sonra düzeldi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Nis 2013 16:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
belkide lpg'nin elektriğini oradan bir yerden almışlardır ondan da olabilir


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Nis 2013 22:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2013 19:24
Mesajlar: 6
İsim: Barış
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6 MT
Meslek: Satış
Yaş: 24
Lpg nin elektriğini bobinlere gelen kablolardan almışlar. Ordan bir kaçak olma ihtimalini söyledim fakat leğim olduğunu böyle birşeyin mümkün olmıcağını söyledi lpg ciler. Ama benm aklımada başka bir şey gelmiyor yarın lpg sistemini tamamen devreden çıkartıp benzinle bir süre kullanıp denicez. Bahsettiğiniz soket ise lancerlarda malesef zor bir yerde ve usta motor açmak gerektiğini ancak o şekilde yapılabilceğini söyledi. Ona da pek güvenemedim açıkcası. Eğer lpg ile kesin alakası olmadığını tespit edersek o sensörü o zaman kontrol edicez gibi görünüyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2013 19:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2013 19:24
Mesajlar: 6
İsim: Barış
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6 MT
Meslek: Satış
Yaş: 24
Merhaba;
Lpg tesisatı tamamen devre dışı bırakıldı ve 3 gün benzinde arabayı çok güzel kullandım hiç bir sıkıntı olmadan. ( Bu arada lpg sökülürken 2 tane kablo açıktaydı ve onun etrafında bir yerlere sürtüp kaçak olucağını düşünmüştük. ) Bugün lpg tesisatı daha özenle geri takıldı fakat takar takmaz ilk yola çıkmada aynı hatayı verdi. Lpg beynini değiştirip tekrar denedik yine aynı silkelemeyi yapıyor. Anlıcağınız halen çözümlenmedi sıkıntımız yarın tekrar bakılcak.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2013 20:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 23:50
Mesajlar: 154
Şehir: İstanbul
İsim: ismail coşkun
Araç: Lancer 2004 Triptonik
Meslek: Emekli öğretmen
Kan grubu: BRh+
Yaş: 54
LPG regülatörü, enjektörler, şamandıra hepsi tek tek denenmelidir. Bakır hortumlar da kontrol edilmeli, sistemin hava aldığı kısımlar kapatılmalıdır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Nis 2013 00:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2013 19:24
Mesajlar: 6
İsim: Barış
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6 MT
Meslek: Satış
Yaş: 24
Sonunda sorun çözüldü enjektörlere gelen tesisatta bir kabloda çok ufak eziklik varmış ve bu yüzden elektrik atlması yapıp tekliyomuş.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Nis 2013 01:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2011 09:44
Mesajlar: 927
Şehir: Bursa
İsim: levent
Araç: Colt 1.3 AMT 2011, ASX Intense 2011
Meslek: Avukat
Kan grubu: ARh-
Yaş: 36
Geçmiş olsun. Bazen basit birşey nasıl can sıkıyor. Çözüm bulduğunuza sevindim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Nis 2013 13:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
geçmiş olsun


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye